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Battlefield 4 – Update für die Community Map im CTE

Die Community Map hat in den letzten Tagen ein paar weitere Updates erhalten! Entwickler Dice arbeitet weiterhin an der Fertigstellung und Optimierung der Community Map. In den letzten Tagen wurde nun weitere Änderungen an der Community Map vorgenommen und auch ein paar neue Spielmodi haben Einzug im Community Test Environment (kurz CTE) gehalten. Aber fangen …

Die Community Map hat in den letzten Tagen ein paar weitere Updates erhalten!

Entwickler Dice arbeitet weiterhin an der Fertigstellung und Optimierung der Community Map. In den letzten Tagen wurde nun weitere Änderungen an der Community Map vorgenommen und auch ein paar neue Spielmodi haben Einzug im Community Test Environment (kurz CTE) gehalten. Aber fangen wir erst einmal mit dem letzen beiden Patches und den dazugehörigen Patche Notes an, so wurden nun Balance-Anpassungen, verbesserte Texturen, weitere Zerstörungen sowie weitere Beleuchtung, Nebel der Map und vieles mehr zugefügt. Was genau geändert bzw. ergänzt wurde entnehmt Ihr bitte den nachfolgenden Patch-Notes:

RELEASE NOTES (Community Map Rush Release #1 (165913)
These are the changes included in this release:

  • Community Map Updates
    Added new half and empty trailers for palm oil facility area for use as cover
    Fixed Deathmatch0 area (ghost town) spawns and friendzones
    Fixed Deathmatch1 area (palm oil) to remove cloned water & cover pass
    Created new sound assets for Spots throughout map
    Created new Prefab for WaterTower with sounds for collapse linked to destruction
    Created new Prefab for FarmlandFence with sounds, linked to destruction
  • Squad Teamplay Initiative Updates
    Integrated Squad Leader replacement system from Hardline (Squad member requests an order means you have 30s as a squad leader to give an order before you are replaced). In current system any squadleader that has given an order once is “safe” from being replaced due to a requested order command being ignored until the end of round. We are also looking at potentially making this clearer by adding a squad leader announcement telling him/her that a request is potentially replacing him once it is active.
  • Netcode Updates
    Tweaked the the min max values of the network performance graph
  • Summer Patch coherence
    This release also includes a full integration of the Summer Patch – which means the changes you’d expect to see there should be in here. IE the Jets should be back to 313 “normal” setup again etc. Let us know if you find any inconsistencies!

RELEASE NOTES (Community Map Rush Release #2 (165989)

These are the changes included in this release:

  • Community Map Updates
    Long weekend means more modes (monday is Labor day in the US)! – Adding Chainlink to testable modes (32 player servers after rush in the playlist!)
    Removing Conquest Small from 32 player mode list until ticket bleed fix is in (Tuesday next week)
    Updates to all game modes, tweaks and fixes – cover improvements.
    River flow tweaks (water effects) and added more flies
    Waterfall polish pass
    Added lake water at templa for audio hooks. Optimized for Gen3
    Update to Gen4 vegatation for optimization
  • Gameplay Updates
    Tank smokescreen update: Smokescreen is now much more dense/opaque. Properly covers the tank. Smoke trails behind tank for 7 seconds. Tank and surrounding friendlies is unspotted when screen is deployed.
    Minimap capture areas integrated from Hardline, including circular ones. Known issues include not rendering properly on the Community Map. (Works in most cases, only visible on the minimap, not the large “M” map)
    Added scaling soldier icons for players above and below the local player (integrated from Hardline) – give us feedback on how well this works!
  • Summer Patch coherence
    This release also includes a full integration of the Summer Patch – which means the changes you’d expect to see there should be in here. IE the Jets should be back to 313 “normal” setup again etc. Let us know if you find any inconsistencies!

Desweiteren wurden auch 2 neue Spielmodi für die Community Map im Community Test Enironment integriert, dabei handelt es sich um die Modi Rush und Chainlink. Hierzu haben wir für beide Spielmodi die Map-Overviews mit den Standorten der einzunehmenden Basen sowie einige Bilder zu den jeweiligen Modi:

„Chain Link“ Layout: Flags and Overview:

#BF4 #CMP 4/09/2015 @BFBulletin

„Rush“ Layout: Stages and MCOMs:

#BF4 #CPM 03/09/2015 @BFBulletin

Quelle: Link 1 / Link 2 / Link 3 / Link 4

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